Skip links
Hoe voorkom je een vroegtijdig einde op het app-kerkhof?

Hoe voorkom je een vroegtijdig einde op het app-kerkhof?

UX tips gezocht? Eva, senior consultant bij ons hoofdkantoor in Nodes in Kopenhagen, presenteert een korte video met de vier toptips voor mobiele app-optimalisatie vanuit het perspectief van gebruiker/klant ervaring, handig voor iedere organisatie met een eigen app!

Een goed ontwerp is niet langer voldoende om app-gebruikers aan te trekken en te behouden. Met behulp van Nodes’ uitgebreide kennisbank, de hooktheory van Nir Eyal en praktisch, eenvoudig advies, legt Eva uit hoe we ons moeten concentreren op gebruikers- of klantervaring van binnenuit. Niemand wil dat zijn apps op het zogenaamde “app kerkhof” worden afgedankt. Maar helaas is dit iedere dag de uiteindelijke bestemming van duizenden apps. Hoewel in de huidige digitale wereld bestaat uit miljoenen potentiële klanten of gebruikers die hun telefoon pakken zodra ze de kans hebben, is de markt is nog steeds zeer concurrerend.

Bij Nodes hebben we vier tips om te voorkomen dat je app stil in een voortijdig graf belandt. Van de customer journey tot de kwaliteit van de inhoud, er zijn vele manieren om gebruikers betrokken te houden. Of de klantreis nu een eenvoudige stap is van A naar B, of dat er een lus is gemaakt waardoor ze terug blijven komen voor meer, de kwaliteit van de reis zelf omvat meerdere aspecten. Je kunt je niet op één concentreren en de andere weggooien. Echter, je kunt wél onnodige inhoud en verouderde technologie weggooien.

Door het hook-principe te implementeren, kunnen we onze gebruikers en klanten keer op keer betrekken door middel van triggers, acties, variabele beloningen en investeringen. Eva vertelt ons welke hiervan vooral belangrijk zijn voor het maken van een succesvolle app, gaat dieper in op de verschillende trigger typen en hoe deze zich specifiek verhouden tot app-ontwikkelaars en marketingafdelingen. Van welke triggers moeten we het meeste gebruik maken? Hoe kunnen we van een app een gewoonte maken in plaats van een flits in de pan? Eva geeft advies.

Eva’s presentatie raakt zelfs de psychologie achter onze app-gebruikers; welke emoties ‘triggeren’ eerder een klik op de installatieknop? Hoe speelt emotie een rol om gebruikers bij elke gelegenheid terug te krijgen naar jouw app? Het tweede deel van de video gaat over wat we zouden moeten gebruiken bij het maken van boeiende app content; veel van de huidige app-ontwikkelaars nemen gewoon niet de moeite om te profiteren van de nieuwste technologie, zelfs wanneer deze technologie perfect is voor app-integratie. Het vertelt ons hoe we ons kunnen concentreren op tijdbesparende functies met een minimum aan ‘werk’ voor de gebruiker.

De adviezen die hier worden gegeven zullen je inzicht geven in hoe je het gevreesde app kerkhof kunt vermijden. De videopresentatie van Eva helpt om het belang van de reis van de gebruiker en om de klant als een compleet geheel te zien. De reis die een succesvolle app maakt, is immers niet slechts een stap van A naar B, maar een allesomvattende tour die jouw gebruiker van A naar Z brengt.

Call Now ButtonNeem contact op!