Skip links

Wij ondersteunen onze klanten tijdens elke fase van het project, van strategie en concept tot het testen en lanceren in de app-store. Hierin staat de agile methodiek centraal, waarbij de focus ligt op snelheid en volledige transparantie. Kwaliteit en hoge service-levels zijn ontzettend belangrijk voor ons. Om die reden ontwikkelen wij alles in-house en hebben wij voor elke fase van uw project een ervaren specialist klaar staan.

Mobility Services Strategy

Bedrijfsanalyse
Brainstormsessie
Roadmaps
App Mobile Governance
Richtlijnen voor beleid

Design & User Experience

Concept ontwikkeling
Usability test
Gebruikers validatie
Interaction design
Interface design

Ontwikkeling & Kwaliteitsgarantie

Native mobile ontwikkeling
Platform overschrijdend & hybride
Back-end & CMS
API & middleware
Gecertificeerde kwaliteitsborgingssystemen

Onderhoud en monitoring

Proactieve monitoring
Schaalbare infrastructuur
24/7 hulplijn
Test strategieën
Gegarandeerde responstijd

3 uitgangspunten

Wij begrijpen als geen ander dat app ontwikkeling maatwerk vereist. Er is geen ‘one size fits all’. Daarom passen wij onze manier van werken aan op de klant. Uit ervaring hebben we wel drie goede uitgangspunten vast kunnen stellen om ieder project mee te beginnen.

Concept validatie en prototyping in 5 dagen

Kickstart uw project met een concept, user tests en prototyping in maar 5 dagen

Om een eerste concept snel te kunnen valideren – voordat gestart wordt met de ontwikkeling van de app – raden wij een vijf daagse “innovation sprint” aan. Gedurende deze sprint wordt uw idee gebouwd en getest in 1 werkweek. Na deze week hebben we een goed inzicht in hoe we uw idee kunnen uitvoeren en of het uiteindelijk van waarde is voor uw bedrijf en uw klanten. Deze kennis zorgt ervoor dat u uw volgende beslissing geïnformeerd kunt nemen. Op dit punt kunnen het rapport en het prototype gedeeld worden binnen uw organisatie, zodat andere stakeholders een duidelijk overzicht hebben van het project en de gewenste uitkomst.

Voordat dag 1 begint is er al voorbereidingswerk gedaan; de klant en Nodes hebben samen gekeken naar de doelstellingen, een concurrentieanalyse gemaakt en naar de gebruikersbehoeften gekeken.

Methode:

  • Vaststellen van doelen en succescriteria (samen met de klant)
  • Verzamelen van de verschillende uitdagingen, ideeën en oplossingen
  • Advies inwinnen van de “experts”
  • Werven van 3-5 gebruikers om het prototype te testen

Uitkomst:

  • Een geprioriteerd overzicht van alle uitdagingen en oplossingen die besproken zijn met experts en stakeholders

Op dag 2 maken we conceptversies van de ideeën van dag 1. 

Methode:

  • Uitwerken van concepten met de hulp van prototyping methodes
  • Gekozen concepten visualiseren in userflows en storyboards

Uitkomst:

  • Gedetailleerd concept
  • Storyboard
  • Mind map
  • Userflow

Op dag 3 kiezen we welke ideeën en welke elementen van de andere ideeën we willen testen met het prototype. Er zal een stemming plaats vinden om te bepalen welke ideeën het beste zijn en gekeken worden naar eventuele conflicten.

Methode:

  • Stemmen door middel van tools als “Supervote” en “Strawpoll”, die het mogelijk maken dat alle stakeholders worden gehoord
  • Produceren van een storyboard voor de gekozen oplossing, zodat iedereen op de hoogte is van wat er wel of niet is inbegrepen

Uitkomst:

  • Eén enkel, weloverwogen concept wat doorgaat naar de volgende fase

Op dag 4 ontwerpen onze designer en UX adviseur een prototype, dat aansluit op de overeengekomen scope van het project. Dit prototype is interactief en maakt het mogelijk om het concept te demonsteren aan de gebruikers en stakeholders.

Methode:

  • Ontwerpen van een prototype
  • Wij gebruiken Invision als tool om uw concept interactief te maken zodat gebruikers het kunnen gebruiken als een echte app

Uitkomst:

  • Conceptontwerp van de gekozen oplossing
  • Een interactief prototype dat gebruikt gaat worden voor de user tests

De laatste dag wordt gebruikt voor user-testing. Deze testers worden geïnterviewd, en dit hele proces wordt opgenomen. Ons team bekijkt de beelden en geeft feedback. Hierna evalueren we en passen we de test aan. Dit zorgt ervoor dat de laatste beslissing voor wat betreft de voortzetting van het project weloverwogen gemaakt kan worden.

Methode:

  • User-testing met representatieve eindgebruikers
  • Evalueren en implementeren van feedback
  • Samenvatten van het proces en project en toelichten van de volgende stappen

Uitkomst:

  • Usertesting report
  • Voorstel voor een beschikking, validatie van de business case, roadmap en overzicht van het proces

Technische review van een bestaande app

SLECHTE APPSTORE REVIEWS ZIJN DE BELANGRIJKSTE REDEN WAAROM MENSEN EEN APP NIET DOWNLOADEN.

Bugs en traagheid zijn de voornaamste redenen waarom apps verwijderd worden. Ongeveer 62% van de gebruikers verwijdert een app als deze crasht, vastloopt of errors geeft. Daarom focussen wij bij Nodes op kwaliteit. Met een razend tempo worden er nieuwe digitale producten op de markt gebracht en de wereld van mobile is constant in beweging. Indien uw app niet mee ontwikkelt met de behoefte van de markt, zal hij snel verouderd raken.

Nodes kan een grondige technische review van uw app uitvoeren, om u ervan te verzekeren dat deze goed functioneert en werkt op de laatste devices en operating systems. De output van deze exercitie is de laatste status van uw app, op zowel technisch als gebruikers niveau.

Wij testen de functionaliteit van de meest gebruikte iOS en Android toestellen. Alle tests worden gedaan op de echte toestellen omdat het bij deze tests essentieel is dat je de echte hardware test. Nodes heeft meer dan 100 verschillende test-toestellen in bezit en beslaat daarmee meer dan 97% van de top 20 meest gebruikte toestellen in Europa. We blijven altijd op de hoogte van de nieuwste toestellen van Samsung, Huawei, HTC en Apple. Zodra nieuwe toestellen gelanceerd worden, bekijken wij het potentieel in de markt en schaffen wij deze aan, zodat we altijd voorlopen op de markt.

Omdat app recensies een grote invloed hebben op de hoeveelheid downloads, doen wij een analyse van de recensies. Deze resultaten worden vergeleken met die van andere apps in de sector.

Een volledig overzicht van de tests en review-analyse, wat bestaat uit:

  • Test resultaat analyse met alle informatie over de geteste toestellen en besturingssystemen
  • Lijst met aanbevolen verbeteringen voor elk platform
  • App recensie analyse en app beoordeling vergelijking voor de sector

Bij Nodes beschouwen we een project nooit als ‘af’. Er vinden namelijk continu veranderingen plaats op het gebied van de verschillende platformen, besturingssytemen en toestellen. Daarom bieden wij proactieve monitoring aan die er – als onderdeel van onze test en review service – voor zorgt dat uw app aangesloten blijft bij de behoefte en ontwikkelingen van de markt.

App Governance Strategy

BEPAAL ZELF HOE UW PERSONEEL MOBIELE SERVICES GEBRUIKT

Mobile is een IT platform, wat in bijna elk deel van uw organisatie gebruikt kan worden. Dit maakt het besturen en reguleren hiervan dus erg belangrijk. Wij zien het regelmatig: ondernemingen met apps in verschillende frameworks en push providers, zonder plan voor hun data of hosting. Terwijl u er juist voor wilt zorgen dat de IT binnen uw organisatie goed is afgestemd, met minimale complexiteit en technisch risico.

De Mobile IT governance producten van Nodes bieden u duidelijke richtlijnen en helpen u om de juiste keuzes te maken met oog op uw huidige setup. Wij helpen u ook met het beleid rondom uw mobile applicaties, en hoe deze gebruikt worden binnen uw organisatie.

In de eerste fase staat het begrijpen van het bedrijf en de omgeving (intern / extern) centraal. Hierbij kijken we naar de mogelijkheden, en bespreken we de volgende onderwerpen:

  • Onderneming vs. consument
  • Bedrijfskritische factoren – stakeholders / processen
  • Technologie – budget / beschikbare middelen

Deze fase bestaat uit een combinatie van interviews, workshops, beste werkwijzen en reeds opgedane ervaring.

De tweede fase gaat over het vaststellen van kansen, processen en visie vanuit het perspectief van zowel de gebruiker als de technologie. Het is cruciaal dat de oplossing het bedrijf vormt, en niet andersom. Deze fase behelst de volgende onderwerpen:

  • Doel / succes criteria
  • Ideeënvorming / Kansen
  • Doelgroepen / Onderneming & klantenwaarde
  • IoT / connected products / connected devices & mobility
  • Visie / gebruikerservaring

Deze fase omvat een combinatie van interviews, workshops, beste werkwijzen en enquêtes.

De laatste fase is de fase waarin de meeste organisaties falen. Dit omdat ze een mobility project als “af” zien wanneer de app is gelanceerd. In plaats daarvan zouden bedrijven deze fase moeten zien als een cruciaal onderdeel van hun toekomst. Gebaseerd op de eerste twee fases beginnen we nu met het omzetten van de vergaarde informatie in concrete stappen die ervoor zorgen dat alle juiste vragen beantwoord kunnen worden. Dit leidt tot een geprioritiseerde roadmap die in één oogopslag een duidelijk overzicht toont van onze strategie en aanbevelingen met betrekking tot mobile service solutions.