Skip links

We ondersteunen onze klanten tijdens elke fase van het project, van strategie en concept tot het testen en lanceren in de app-store. Hierin staat de agile methode centraal. De focus ligt op volledige transparantie en snelle vooruitgang. Kwaliteit en de beste service spelen hierbij een grote rol. Daarom hebben wij voor elke fase een specialist.

Mobility Services Strategy

Bedrijfsanalyse
Ideeënvorming
Roadmaps
App Mobile Governance
Beleidslijnen

Design & User Experience

Concept ontwikkeling
Usability test
Gebruikers validatie
Interaction design
Interface design

Ontwikkeling & Kwaliteitsborging

Native mobile ontwikkeling
Platformoverschrijdend & hybride
Backends & CMS
API & middleware
Gecertificeerde kwaliteitsborgingssystemen

Onderhoud en toezicht

Proactief toezicht
Schaalbare infrastructuur
24/7 hulplijn
Test strategieën
Gegarandeerde responstijd

3 beginpunten

Als het op app ontwikkeling aankomt, begrijpen wij dat onze klanten uiteenlopende ideeën hebben. Daarom passen wij onze manier van werken aan tot de klant. Nu hebben wij met onze ervaring wel drie goede punten om vanuit te beginnen.

Concept validatie en prototyping in 5 dagen

Kickstart uw project met een concept, user tests en prototyping in maar 5 dagen

Om ervoor te zorgen dat uw concept gevalideerd wordt voor wij doorgaan met de ontwikkeling, raden wij een “5-day innovation sprint” aan. Deze sprint bouwt en test uw idee in 1 werkweek. Na deze week heeft u als klant en wij als ontwikkelaar een beter idee over hoe we dit kunnen uitvoeren. Ook geeft het u een beter idee of het waarde toevoegt aan uw bedrijf en uw klanten. Deze kennis zorgt ervoor dat u uw volgende beslissing geinformeerd kunt nemen. Op dit punt kunnen het rapport en het prototype gedeeld worden binnen uw organisatie zodat andere belanghebbenden een duidelijk overzicht hebben van het project en de gewenste uitkomst.

Voor dag 1 begint is er al voorbereidingswerk gedaan: De klant en Nodes hebben samen gekeken naar de doelen, een concurrentieanalyse gemaakt en naar de gebruikersbehoeften gekeken.

Methode:

  • We stellen samen de doelen en succescriteria vast
  • Verzamelen de verschillende uitdagingen, ideeën en oplossingen
  • Vraag de “experts”
  • Werf 3-5 gebruikers om het prototype te testen

Uitkomst:

  • Een geprioriteerd overzicht van alle uitdagingen en oplossingen die besproken zijn door de experts en stakeholders

Op dag 2 maken we een conceptversie van de ideeën van dag 1. Dit wordt apart gedaan.

Methode:

  • Het eerste concept wordt bedacht met de hulp van prototyping methodes
  • Bekijk de userflow en maak een storyboard voor de gekozen concepten

Uitkomst:

  • Gedetailleerd concept
  • Storyboard
  • Mind map
  • Userflow

Op dag 3 kiezen we welke ideeën en welke elementen van de andere ideeën we willen testen met het prototype. Dit proces neemt alles in overweging en kijkt naar eventuele conflicten.

Methode:

  • Stemmen door middel van tools als “Supervote” en “Strawpoll”, hierdoor wordt iedereen gehoord
  • Maak een storyboard voor de gekozen oplossing zodat iedereen op de hoogte is van wat er wel of niet is inbegrepen

Uitkomst:

  • Eén enkel geprioritiseerd concept wat doorgaat naar de volgende fase

Op dag 4 ontwerpen onze designer en UX adviseur een prototype gebasseerd op de scope. Dit prototype is interactief en maakt het mogelijk om het concept te demonsteren aan de gebruikers en stakeholders.

Methode:

  • Ontwerp een protoype
  • Wij gebruiken Invision als tool om uw concept interactief te maken zodat gebruikers het kunnen gebruiken als een echte app

Uitkomst:

  • Conceptonwerp van de gekozen oplossing
  • Een interactief prototype dat gebruikt gaat worden voor de user tests

Op de laatste dag ligt de focus op user-testing. Deze testers worden geinterviewd, en dit hele proces wordt opgenomen. Ons team bekijkt de beelden en geeft feedback. Hierna evalueren we en passen we de test aan. Dit zorgt voor genoeg informatie om de laatste beslissing wat betreft de voortzetting van het project te nemen.

Methode:

  • User-testing met de eind-gebruiker
  • Het evalueren en implementeren van feedback
  • Een samenvatting van het proces en project, en een toelichting over de volgende stappen

Uitkomst:

  • Usertesting report
  • Voorstel voor een beschikking, bevestiging van het bedrijfscasus, roadmap en overzicht van het proces

Een technisch overzicht van de bestaande app

SLECHTE APPSTORE REVIEWS ZIJN DE NUMBER EEN REDEN WAAROM MENSEN EEN APP NIET DOWNLOADEN.

Bugs en trage apps zijn de voornaamste reden waarom apps verwijderd worden. Ongeveer 62% van de gebruikers verwijderen een app als deze crasht, vastloopt of errors geeft. Daarom focussen wij bij Nodes op kwaliteit.

De markt van digital producten ziet constante innovatie. Als uw app niet up-to-date blijft met de markt, zal deze snel achterhaald zijn.

Nodes geeft u de mogelijkheid om een overzicht te krijgen van uw app, zorgt ervoor dat deze geen bugs heeft en werkt op de nieuwste toestellen en besturingssystemen. De uitkomst hiervan is een volledige statusrapport van uw app, ook vanuit het oogpunt van de gebruiker.

Wij testen de functionaliteit van de meest gebruikte iOS en Android toestellen. Alle tests worden gedaan op de echte toestellen omdat het bij deze tests essentieel is dat je de echte hardware test.  Nodes heeft meer dan 100 verschillende test-toestellen, en dekt hiermee meer dan 97% van de top 20 meest gebruikte toestellen in Europe. We blijven altijd op de hoogte van de nieuwste toestellen van Samsung, Huawei, HTC en Apple. Zodra nieuwe toestellen gelanceerd worden, bekijken wij het potentieel in de markt en schaffen wij deze aan zodat we altijd voorlopen op de markt.

Omdat app recensies een grote rol spelen in de hoeveelheid downloads, doen wij een analyse van de recensies. Zodra dit gedaan is kan deze vergeleken worden met andere apps in de sector.

Een volledig overzicht van de tests en review-analyse heeft de volgende zaken inbegrepen:

  • Test resultaat analyse met alle informatie over de geteste toestellen en besturingssystemen
  • Lijst met aanbevolen verbeteringen voor elk platform
  • App recensie analyse en app beoordeling vergelijking
  • Bij Nodes zien we een project nooit als af. Omdat er altijd veranderingen plaatsvinden in de verschillende platformen, besturingssytemen en toestellen, bieden wij als deel van ons proces ook dekking aan voor veranderingen en verbeteringen van uw app

App Governance Strategy

Beoordeel zelf hoe uw personeel onze mobiele services kan benutten

Mobile is een IT platform, wat in bijna elk deel van uw organisatie geplaatst kan worden. Dit maakt het besturen en controleren hiervan dus erg belangrijk. Wij zien het regelmatig: ondernemingen met apps in verschillende frameworks en push providers zonder plan voor hun data of hosting.

U wilt er dus voor zorgen dat de IT binnen uw organisatie goed is afgestemd, met minimale complexiteit en technisch risico. U wilt er zeker van zijn dat alles beschikbaar is wanneer u het nodig heeft.

De Mobile IT governance producten van Nodes bieden u duidelijke instructies en beleidslijnen, en helpen u om de juiste keuzes te maken met oog op uw huidige setup. Wij helpen u ook met het beleid rondom uw mobile applicaties, en hoe deze gebruikt worden binnen uw organisatie.

In de eerste fase staat het begrijpen van het bedrijf en milieu (intern / extern) centraal. Hierbij kijken we naar de mogelijkheden, en bespreken we de volgende onderwerpen:

  • Onderneming vs. consument
  • Bedrijfskritische factoren – stakeholders / processen
  • Technologie – Budget / middelen

Deze stage bestaat uit een combinatie van interviews, workshops, beste werkwijzen en voorgaande ervaring.

De tweede stage gaat over het vaststellen van kansen, processen en visie vanuit een gebruiker en technologie perspectief. Het is cruciaal dat de oplossing het bedrijf vormt, en niet andersom. Deze stage gaat vooral over de volgende onderwerpen:

  • Doel / succes criteria
  • Ideeenvorming / Kansen
  • Doelgroepen / Onderneming & klantenwaarde
  • IoT/connected products/connected devices & mobility
    Vision/user experience

Deze stage bevat een combinatie van interviews, workshops, beste werkwijzen en surveys.

De laatste fase is de fase waarin de meeste organisaties falen. Dit omdat ze een mobility project als “af” zien wanneer de app is gelanceerd. In plaats daarvan zouden bedrijven deze fase moeten zien als een cruciaal onderdeel van hun toekomst. Gebaseerd op de eerste twee fases beginnen we nu met het transformeren van de informatie in het maken van stappen die ervoor zorgen dat wij al de juiste vragen kunnen beantwoorden.  Zo heeft u een geprioritiseerde roadmap dat in 1 duidelijk overzicht al onze aanbevelingen en strategie laat zien als het aankomt op mobile service solutions.